آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي

آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي
مطالب مربوط به دروس دوره راهنمايي مانند تاريخ وجغرافيا و اجتماعي و مطالب جالب مانند ديگر همچون مقاله يا تحقيقات دانش آموزي پاور پووينت ها و عكس هاي آموزشي  
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 آموزش مطالعات علوم اجتماعي

 و آدرس

 fardanegar.LoxBlog.com

 لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

ابشار آپارتمانی پیران یا آبشار ریجاب یکی از بلندترین آبشارهای ایران می باشد که در استان کرمانشاه واقع شده است. اختلاف ارتفاع آبشار پیران در نقطه بالا و پایین طبقه سوم، بر اساس اندازه گیری GPS، نزدیک به ۱۸۰ متر است!!!
آبشار پیران آبشاری سه طبقه است که دو طبقه بالایی آن بسیار بلند و طبقه پایینی کوتاه تر است...
طبقه سوم آبشار پیران در زیر درختان قرار گرفته و از بالا دیده نمی شود...اگر معیار ارتفاع آبشار را محل فرود اولیه آب در نظر بگیریم، نقطه پایانی این آبشار در انتهای طبقه دوم آن می باشد که با کم کردن ارتفاع طبقه سوم که حدود ۲۰ متر می باشد و ۱۰ متر اختلاف ارتفاع بالای آبشار با محل جاری شدن آب، می توان گفت که ارتفاع آبشار پیران چیزی در حدود ۱۵۰متر استاز محل پارکینگ تا پای آبشار ۲ کیلومتر پیاده روی سبک پیش رو دارید که بخشی از مسیر به شکل مناسبی سنگ فرش شده است...دیواره های عظیم کوهستان دالاهو، نشان از وجود آبشاری بلند دارد...پایین آبشار پیران، روستای پیران و دره سرسبز و بسیار زیبای پیران قرار گرفته است که سرسبزی آن از آب این آبشار که از منطقه ریجاب می آید منشأ می گیرد. باغ های انجیر، زردآلو و انار در دره پیران قرار گرفته است...آبشار بلند دیگری که در کنار آبشار اصلی قرار گرفته است و پیش از آبشار پیران در مسیر دیده می شود..این منطقه جاذبه های زیادی دارد. یکی از آثار تاریخی بسیار مهم ایران به نام آنوبانی نی در سرپل ذهاب واقع شده است. منطقه بابایادگار و زیارتگاه مقدس آن نیز در این منطقه واقع شده است. سراب اسکندر، مجموعه دیدنی و بسیار عجیب قلعه یزدگرد یادگار یزدگرد سوم بر بلندای کوه های صعب العبور دالاهو، قبرستان و مقبره ابودجانه از دیگر جاذبه های منحصر به فرد سرپل ذهاب و ریجاب می باشد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

محمد حسین قطبی
ساعت4:11---19 دی 1392
سلام
وقت بخیر
ایران‌ممو یک جستجوگر هوشمند خبری هست که بسیاری از خبرگزاری ها را تحت پوشش قرار داده و در اندک زمان گذشته از شروع به کارش به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کرده.
در همین راستا، ایران‌ممو سرویس جدید خودش رو رونمایی کرده که مطالب وبلاگ‌ شما رو با لینک وبلاگ خودتون در کنارش، همراه با مطالب بهترین سایت ها و خبرگزاری های ایران به اشتراک بذاره.
شما از این طریق میتونید تعداد بسیار زیادی از بازدیدکنندگان رو با وبلاگ خودتون آشنا کنید و جذب بازدید بالایی داشته باشید.
منتظر شما هستیم...
http://b2n.ir/blogs


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: علوم اجتماعیآبشار پیرانریجابسرپل ذهابپیران
[ ] [ 12:31 ] [ فردانگار ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بنده شجاعي فرد دبير رشته مطالعات علوم اجتماعي هستم.در اينجا شما مطالب جذاب درباره دروس رشته مطالعات علوم اجتماعي خواهيد يافت كه هم براي دانش آموزان و معلمان و ساير افراد علاقه مند مي تواند مفيد و آموزنده باشد.
امکانات وب
میهن بلاگ